החמדנות של החנויות הפרטיות

פורסם ע"י Tin177an | קטגוריה אנדרואיד וכול מה שמסביב, צרכנות | פורסם בתאריך 17-01-2011

64

מאחר ואני רוכש את כול הטלפונים לעצמי ולמשפחה דרך חנויות פרטיות הצטברה אצלי רשימה לא קטנה של תלונות נגד החנויות בהן רכשתי,אגיד רק שאני רוכש בחנויות גדולות ותיקות מומלצות ומוכרות ועדיין מרגיש לעיתים קרובות כאילו אני קונה את המכשירים בשוק המשי הסיני.
אין לי כוננה "להכפיש" פה חנות ספציפית אלא פשוט להזהיר מפני טריקים משותפים להרבה חנויות שבהן רכשתי מכשירים בעבר על מנת לחסוך עוגמת נפש\כסף. מה גם שהאלטרנטיבה לרכוש אצל חברות הסלולר משתלמת רק אם אתה חלק מחברה\וועד גדול בעמדה בכירה.
אז איזו תוצרת אתה רוצה?

זה טריק מאוד נפוץ בעיקר במכשירי נוקיה אבל מתרחב בהדרגה למכשירים חדשים(ולמה לא הריי גם ככה הוא נשען על הצהרה ריקה מתוכן).

בכול עמוד מכירה של מכשיר באינטרנט תמיד נשאלת השאלה,האם אתם מעוניינים בתוצרת סין או בתוצרת "טובה" יותר כגון פינלנד? כמובן שההבדל נע בין 60 שקל בדגמים הזולים ועד ל250 שקל למכשירי קצה עליון.

חברות רציניות ברמה של נוקיה,מוטורולה HTC וכו הן חברות שמפקחות על בקרת  איכות גבוהה. יצור סיני נחשב ליצור רע, כי נכנסו לשם הרבה מאוד חאפרים שלא רק חוסכים על כוח עבודה אלא גם על בקרת איכות ועל טיב חומרי הגלם, זה לא המקרה של נוקיה או של חברות כמו אפל. אין שום הבדל בין תוצרת פינלנד לבין תוצרת סין,ברגע שיש  "אבא" ו"אמא" טובים למכשיר ארץ היצור שלו לא משחקת תפקיד.
רציתי לרכוש מכשיר נוקיה בעלות של 600 שקל. לאחר שביצעתי את הרכישה באינטרנט והצהרתי בעמוד המכירה שאני לא מעוניין בתוצרת פינלנד (הבדל של 75 שקלים)…..קבילתי שיחה יזומה מהחנות והרצאה(הייתי משועמם והיה לי זמן לשרוף) שלמה למה עדיף לי תוצרת פינלנד ואיזו טעות אני עושה שאני רוכש את הדגם הסיני(שעובד מצויין כבר 3 שנים).כאשר שאלתי את המוכר למה הם בכלל מחזיקים סחורה תוצרת סין אם היא כזו רעה לא בדיוק היה לו מה לענות לי. גם במקרה הזה, פתאום אזל המלאי של המכשירים הסיניים ולא היה צפי לחידוש

*שיחה דומה ניהלתי על אותו המכשיר עם עוד חנות אחת בצורה מאוד דומה(,לקח לי "לעבור" 3 חנויות עד שהצלחתי לרכוש את המכשיר)  גם במקרה הזה ביטלתי את העסקה ובגלל 75 שקל הם שרפו לעצמם עסקה של 600.ויותר חשוב אלה חנויות בהן אני ארכוש רק אם לא תהיה לי ברירה ואמליץ למכריי לא לרכוש בהן.

להתקין לך עברית? גם עדכונים עתידיים תעשה אצלינו אחרת אם תקלקל משהו זה יעלה ביוקר.

עברית זו בעיקר בעיה  של מכשירי אנדרואיד שכרגע לא כוללים תמיכה מלאה בישור לימין. אבל גם לבעלי נוקיה\איפון מציעים לעשות את השדרוגים\פריצה\ירקות בחנות על מנת לגזור עוד קופון של 100-150 שקל בערך על כול "תחזוקה" כזו. לדעתי עם אתם בעלי חוש טכני סביר להניח שאת כול הדברים תוכלו לעשות לבד ואם לא אז כנראה שמעבר לתשלום ראשוני לא באמת יהיה אכפת לכם לא להיות הכי עדכניים.
אני למשל רציתי לרכוש מכשיר HTC LEGEND, את ההזמנה ביצעתי לקראת הסופ"ש

לאחר שעברתי 3 שאלות ששאלו אותי האם אני באמת באמת באמת בטוח שאני לא מעוניין בעברית קיבלתי את המסך בו מלאתי כתובת ופרטי אשראי ושילמתי.וביום ראשון נסעתי לחופשה של 3 ימים לאחר שחזרתי ראיתי שסטטוס ההזמנה עדיין מוגדר כ"חדשה".

התקשרתי לחנות.

המוכר עונה ומגמגם משהו על זה שהם ניסו לתפוס אותי בבוקר ביום שני(לא קיבלתי שום שיחה אבל יכול להיות שהייתי באזור עם קליטה רעה באותה הרגע).

אז למה בעצם ניסיתם לתפוס אותי? הייתי לי בעיה עם אמצעי התשלום?

לא פשוט ראינו שכתבתה שאתה לא מעוניין בהתקנה של עברית(בעלות "סמלית" של 200 שקל) ורצינו לשאול למה?

אתם כבר שאלתם אותי, בעמוד המכירה, אפילו 3 פעמים אם הייתי רוצה הייתי בוחר ב"כן" ומשלם את ה200 שקל(התחושה שהם מנסים להחדיר בך היא שעדיף שתתקין את העברית הם שואלים 3 פעמים כדי שתבין שזה לא נכון לא לעשות את זה).

כן אבל רצינו להיות בטוחים.

3 פעמים לא זה לא מספיק ברור?

ולמה אתה לא מעוניין בהתקנה?

כי אני לא אשלם 200 שקל על עבודה שתיקח לי 5 דקות.

אתה מתכוון להתקין את העברית לבד, כי אם כן אז לא תיהיה לך אחריות אצלינו.

לא אכפת לי פשוט תחייבו את הכרטיס ותשלחו את המכשיר.

(תמתין איתי כמה רגעים על הקו)….אני אשלח לך טופס ותחתום עליו שאתה מבין שאתה מפר את האחריות אם תתקין את העברית לבד.

אין לי כוונה להתעסק בשטויות האלה, אני קונה מכשיר לא פותח תיק ברבנות אם אני ארצה אני ארסק את המכשיר עם פטיש לאחר שאקבל אותו.

(שוב ממתין על הקו בזמן שהקודקודים בישיבת חירום)…..OK אין צורך בפקסים , אבל המכשיר בצבע הבסיסי אזל מהמלאי ויש רק צבעים אחרים שהם בתוספת 100 שקלים(כנראה כאב להם שהחלטתי לחסוך את ה200 שקל והחליטו לקנוס אותי בדרך אחרת) ואין לי צפי מתי נקבל את המכשיר בצבע שללא תוספת תשלום,אז איזה צבע אתה רוצה?

תבטל את העסקה אני אקנה במקום אחר,ביי,ניתוק.

בשביל חמדנות של 200 שקל שהפכה לחמדנות של 100 שקל הם הפסידו עסקה של קרוב לאלפיים שקל.

*לאחר 5 דקות וכמה קליקים בPAYPAL רכשתי את המכשיר מחנות אחרת בארץ וקיבלתי אותו אחרי יומיים.

גם במקרה הזה החנות הזו ירתה לעצמה ברגל מבחינת מוניטין אצלי.

תרגיל הפנדה, את שמו הוא קיבל על שם חנות(לפי כתבה שקראתי בזמנו בYNET) שנהגה להתקשר ללקוחות ולהודיעה להם שהפריט אותו הם רכשו(דרך האינטרנט) אזל מהמלאי אבל יש תחלופות.

לרוב מדובר על מוצר יקר יותר או מוצר שהחנות נתקעה עם המלאי שלו לכן הפתרון הכי טוב זה פשוט לסרב לעסקה כזו או לבקש לחזור אליהם אחרי שתבררו את כול מה שאתם צריכים על ההצעה שקיבלתם(לפעמים החלופה תשתלם לכם).בכול מקרה אף פעם לא לקנות "על המקום" ומתוך לחץ של נציג טלפוני".
אני לא זוכר מקרים יוצאי דופן אבל לא פעם ולא פעמיים מכשירים "אזלו" מהמלאי לטובת מכשירים יקרים יותר ו"טובים" יותר. במקרה כזה פשוט מבטלים את העסקה(שעוד לא חויבה) ואומרים להתראות ובודקים בשלל החנויות האחרות. תזכרו שעשיתם סקר שוק בדקתם מה מתאים לכם אין סיבה שבגלל שלחנות X אזל מהמלאי  מוצר Y ,פתאום ככה תוך דקה תסגרו על מכשיר אחר שאתם לא יודעים עליו כלום.

אומנם כתבתי בעבר פוסט שלם בנושא, אבל אף פעם אל תרכשו מכשירים בחנות עצמה(בפוסט יש רשימה שלמה של סיבות), כי באינטרנט או דרך הטלפון הרבה יותר קל להגיד "לא" או "לבטל את העסקה" ובכמה קליקים לרכוש במקום אחר. כול זה בלי שום שכנועים של המוכר ותוך ישיבה בתחתונים.

את השיחות שנוגעות לשינויים בהזמנות שלכם אתם צריכים ליזום ולא החנות, ואם החנות רוצה לבצע שינוי פשוט לרשום את כול הפרטים לבדוק להשוות לחשוב ואז להרים טלפון לחנות ולהגיד מה החלטתם אף פעם לא להחליט "כאן ועכשיו"
ולסיום טריק מקורי עם עדכוני גרסה לנוקיה שהחנויות מאוד אוהבות(לא מניסיון אישי אלא מניסיון של כמה חברים).

אני בטוח שלרוב הקוראים פה היה או יש מכשיר "חכם" מסוג נוקיה כמו שאתם יודעים(או לא יודעים) נוקיה משחררת לכול מכשיר שלה מספר גרסאות שההבדלים בינהן הן השפות.  לכול מכשיר יש מספר שנצרב לתוכו ולפי המספר הזה ברגע שמעדכנים את המכשיר דרך המחשב השרתים של נוקיה יודעים לזהות על איזה דגם מכשיר מדובר ועל איזו מדינה מדובר.

החנויות מספקות את מכשירי הנוקיה עם גרסה שכבר מכילה עברית אבל מזהירות את הלקוחות לא לעדכן את המכשיר לבד אלא להגיעה לחנות ותמורת סכום "סמלי" במעבדה המקצועית,לבצע את העדכון ה"מסובך" . מי שיש לו קצת חוש טכני וינסה לעדכן לבד את המכשיר דרך המחשב יראה פתאום שהעברית נעלמה ירוץ לחנות ושם יאשימו אותו שהוא ניסה לעדכן לבד ועוד יתנו לו "קנס" כי עכשיו צריך לתקן את ה"נזק"

מה שקורה בפועל הוא שהחנות רוכשת את המכשיר(באיזה מקום בעולם נניח בסין ) צורבת לתוכו את הקוד השפה של ישראל(מאוד פשוט) במקום הקוד השפה של סין,מחברת למחשב ומקבלת מהשרתים של נוקיה את המערכת שכוללת בתוכה עברית ומתאימה לישראל. לאחר מכן הם צורבים את קוד השפה מחדש למשל לקוד שמתאים ליפן. ברגע שהקונה מנסה לעדכן את המערכת שלו מהשרתים של נוקיה,נוקיה  מזהים שמדובר על מכשיר עם קוד שפה יפני ומספקים לו מערכת הפעלה מעודכנת בהתאם, כמובן ללא כול עברית. הלקוח רץ לחנות עם המכשיר ה"יפני" שלו שם מספרים לו שהוא היה "רע" ושהוא הפר את האחריות ולכן הם יתקנו את המכשיר אבל הוא ישלם "קנס" על התיקון, הם לוקחים את המכשיר צורבים לו שוב מספר ישראלי מעדכנים למערכת שכוללת עברית ושוב צורבים מחדש את המספר היפני. את העדכון הבא הלקוח  כבר יעשה אצלם תמורת סכום "סמלי".

עריכה:

נקודה קטנה אבל מאוד יקרה ששכחתי היא עניין המכשירים החדשים, לא פעם ולא פעמיים אני נכנס לZAP ורואה מכשיר דגל חדש שרק החל להימכר בחול מתומחר במחירים של מעל 4K הN8 של נוקיה תומכר בצורה מאוד יקרה וזה בעצם נכון לכול מכשיר חדש. אז נכון  שזו חזירות ונכון שהם בונים על הלקוחות שלא יכולים לחכות וחייבים את המילה האחרונה(ומוכנים לשלם כול מחיר) כאן ועכשיו אבל אין סיבה שאותו "מאמץ מוקדם" ישלם כמעט פי 2 ממה שהמכשיר שווה באמת. ב99% מהמקרים יהיה לאותו לקוח יותר זול להזמין את המכשיר דרך חנות שנמצאת באירופה ושולחת לארץ או דרך בלדר שיקבל את המכשיר בשבילו בכתובת בחול יקח עמלה וישלח לו עם שליח את המכשיר עד הבית.

בזמנו רכשתי את הנקסוס 1 שלי במחיר של 2800 שקל כולל מיסים וכולל עמלה לבלדר מהחנות של גוגל בזמן שהמכשיר נמכר בישראל במחיר יפה של 3500 שקל.
הפוסט הזה נועד להסב את תצומת הלב להתנהגות קלוקלת של החנויות הפרטיות לממכר טלפונים ניידים. כמובן שנתקלתי לא פעם ולא פעמיים בשירות אדיב אכפתי וטוב שגרם לי לחזור לחנות שוב ושוב, ספקיות הסלולר עדיין הרבה יותר גרועות במתן שירות ותחזוקה. האלטרנטיבה הכי טובה זה לרכוש את המכשיר בחול עם עדיפות לארצות הברית\הונג קונג שם המחירים נמוכים.


מספר התגובות שפורסמו (64)

איפה היית לפני שמונה חודשים עם הכתבה הזאת….

כתבה מעולה! אני מקווה שהיא תעזור לאנשים אחרים ושלא יפלו בפח כמוני…
(מאז את כל התיקוני תוכנה אני עושה בבית ועכשיו גם מנסה לעשות את התיקוני חומרה בבית [ותודה לyoutube ו ebay על העזרה])

כתבה יפה. יישר כוח!

פששששש השקעת!

היה לי קצת זמן להרוג היום(לשם שינוי) :)

איך צורבים מספר ישראלי, בלי החנות?

מזמן כבר אין לי מכשיר נוקיה ככה שאני לא זוכר, ממלית לך להרית חיפוש בגוגל וגם בפורום פוקט יש את קהילת נוקיה.

תחפש בפורום סימביאן באתר pocket.co.il

תודה על הכתבה, ממש מושקע!!
אין מה לעשות, לפעמים צריך ליפול לפח בשביל לדעת להיזהר בפעם הבאה, גם עליי עבדו פעם, לא בטלפונים אבל זה גם חיזק אותי!!!

העיקר זה ללמוד מהדברים האלה, טעויות בכול מקרה כולם עושים.

אני רוצה לשתף אותכם במה שקורה מאחורי הקלעים של אותן חנויות ואתרי אינטרנט ….
קודם כול זה בסדר לקנות בחנויות, כמו שלכם כשה יותר לסרב לאיש מכירות כך גם קשה יותר לאיש המכירות לסרב לכם …. אתם כבר אצלו… הכסף עוד שניה בקופה :) וכול החנויות שיש ב ZAP יש להן גם חנות פיזית ובכך תוכלו בעצם לחסוך מעצמכם את זמן ההמתנה והמשלוח ואת עלות המשלוח לחנות ….

מכשירים זולים עד ה 800 ש"ח רמת הרווחיות של האינטרנט היא לא יותר מ 5-8 אחוז. אז זו הסיבה שחנויות לא ממהרות למקור לכם ללא תוספות, תדברו יפה עם אותו איש מכירות ועם הוא לא יסכים ואתם כבר ביצעתם הזמנה אתם תמיד יכולים לאיים על פירסום שלילי בZAP שזה מבחינתם הדבר הגרוע ביותר שיכול להיות, חוות דעת שלילית אחת תעלה אלפי שקלים בהפסדים לחנויות.

מכשירים יותר יקרים מעל ה1000 ש"ח מרויחים אליהם בדרך כלל כ 10 -12 אחוז ורק המכשירים שמעל 1500- 2000 ש"ח בעל העסק מתחיל באמת להרוויח וגם לא תמיד דגמים מאוד פפולרים גם נמכרים במחירי בדיחה…..
ואגב אני לא יודע עם באמת יש הבדלים באיכות המכשירים שמיוצרים באירופה ולא בסין אבל גם החנויות עצמן משלמות קצת יותר על היצור הארופיה לא 75 ש"ח אבל כ 20 ש"ח ואין שום הבדל מחיר בצבע ….

תודה על הINSIDE INFO
הערות,
ברור שזה בסדר לרכוש בחנות עצמה, אבל בפועל מנקודת מבט של לקוח אין סיבה עם הגישה שמספק האינטרנט(ביחוד עם הכניסה של PAYPAL לישראל) לשרוף זמן(ולהיות מוגבל באזור גאוגרפי) ללכת לחנות, ביחוד שהרכישה עם העכבר פשוט נוחה יותר.
לעניין ZAP, כתבתי פוסט שלם בנושא. הביקורות שם לא שוות כלום, מדובר על אתר שאת הכסף שלו מקבל מהחנויות אותן הוא מדרג לכן הוא לעולם לא יהיה אוביקטיבי. קיבלתי שירות על הפנים מחנויות שמדורגות 4.5 עם מעל 200 מדרגים ושיש להן את תו אמון הציבור(שגם מתפרנס בצורה דומה לZAP). מבחינתי חנות שהצליחה להגיעה למצב שאפילו בZAP היא מדורגת שלילי זו חנות שאסור לרכוש בה.

אם יש להם תו של "אמון הציבור" ואתה מרגיש שנעשה לך עוול, תפנה ישירות לארגון "אמון הציבור" ותגיש תלונה נגדם.
זה יכאב להם בכיס לאבד את התו הזה…

דבר ראשון, אמון הציבור זה גוף פרטי שכמעט ואף אחד לא מכיר, דבר שני אמון הציבור את הכסף שלו עושה בדיוק כמו ZAP כלומר מחנויות שמשלמות לו לכן גם הוא הכול חוץ מאוביקטיבי.

אין לך מושג כמה אתה צודק, אמון הציבור זה גוף אינטרסנטי שלא באמת אכפת לו מהלקוח.
ניכוותי לא פעם מהגוף הזה.
אם בתלונות עסקינן , המועצה לצרכנות היא גוף קצת יותר רציני.

אין כמעט יצור בארופה. ודאי שאין יצור המוני.
נוקיה, למשל, מייצרת רק מספר מוגבל של מכשירים בארופה, ובעיקר לצרכי בקרת איכות. היצור הסדרתי הוא במזרח.

כתבה מעולה ששווה פרסום גם באתרי החדשות המובילים בארץ, בתקווה שלקוחות תמימים יחסכו לעצמם הרבה כאב ראש וכסף.

גם אני עברתי תרחישי שיחה דומים אין ספור פעמים.

העלת פה כמה השערות פארנואידיות משהו, ביחוד הקטע של נוקיה. אחי צא מזה אני עבדתי במקום כזה שנתיים ויש בזה ריקבון אבל קלעת אולי ב10 אחוז מהריקבון. אם כל כך דופקים אותך תקנה בחו"ל ואם מדובר בכמה עבריינים ספציפיים אז נא פרסם את שמם

הפוסט הזה עוסק בכמה נקודות רלוונטיות לתחום הסלולר שהוא חלק מתרבות הצריכה בישראל(אילו רק היה מדובר בכמה עבריינים), החנויות פה(בכול התחומים) מתנהגות לרוב כמו בשוק. אני קונה איפה שמשתלם לי הן מבחינת המחיר והן מבחינת השירות , לא פעם ולא פעמיים את המכשירים שלי רכשתי בEBAY או בחנויות בUK. את רוב הרכישות שלי אני מבצע בחול כי החאפרים בארץ שרגילים לבורות הצרכנית בישראל דופקים מחירים לכול מה שזז, דוגמה מעולה זה כול עניין הסחורה מסביב לפלאפונים(מגני מסך\מגיני מכשיר וכו) שעולים בארץ הרבה מעבר למה שהם באמת שווים.
אתה מדבר על 10 אחוז, הטריק של תוצרת "פינלנד" קיים בכול חנות שיצא לי לרכוש בה.

לדעתי כל העניין של "צריבת עברית" או "פריצה" של מכשירים – בעלות כלשהי,היא מגעילה אותי פשוט ואני חושב שצריך להעמיד אנשים כאלה מול כיתת יורים.

לקחת עבודה של מפתח שמפיץ את הכלי שלו בחינם במטרה שכולם יהנו ממנה – הופך להיות באר המזומנים של החנויות האלה שחיות מאנשים שלא רוצים להתאמץ יותר מידי או פשוט חסרי כל ידע טכני.
הדבר גרוע יותר מלגנוב לטעמי!
ואני אישית גם כשהיה לי אייפון וגם כרגע עם אנדרואיד כל אחד מהסובבים אותי ששואל שאלה או מבקש עזרה בסידור המכשיר אני תמיד יעזור ולעולם לא אסכים לקבל כסף בעד כלי חינמי!!!
והוצעו לי כבר מאות שקלים ותמיד סירבתי – במיוחד בזמן האחרון לגעת באייפונים אחרי שהחלפתי את ה 3G של האשה ל DHD לא רוצה יותר זכר של iTunes על המחשב שלי.

תראה אין מה לעשות,תמיד יהיה מי שינצל בורות\עצלנות של אנשים וזה נכון מהבחור שפורץ את הXBOX תמורת 300 שקל(תוך שימוש בפריצה שנכתבה בקוד פתוח) וזה נכון למוסכניק שדופק לך מחיר על בלמים כי אתה לא באמת יודע כמה העסק שווה. אותי יותר מעצבנת החמדנות המיקסוס הרווחים(בכול מחיר) על ידי שימוש בכול אמצעי שיש. לקחת לבן אדם 200 שקל(יותר מיום עבודה למי שמשתכר במינימום) תוך ניצול של הבורות והפחד שלו מ"תוצרת סין" זה פשוט רע.

כל הכבוד על הכתבה!

אני את כל המכשירים שלי רוכש רק בחו"ל.
המחירים הרבה יותר זולים ויש מגוון של רב של מכשירים
שעדיין לא הגיעו לארץ, ומחיר שווה לכל נפש.

כתבה במקום, כל הכבוד! תקנו רק בחו"ל ולא תצטערו על כך!!

לרוב הרוכשים זו לא אופציה,או שזו לא אופציה שיש להם לעתים קרובות. לרוב עם מדובר במכשיר שנמצא כבר כמה חודשים בשוק ואין איזה קרוב משפחה\טיול בחול עדיף לרכוש בחנות פרטית. חוץ מאת הנקסוס 1 שלי רכשתי את כול המכשירים שלי בארץ(קרוב ל10 מכשירים) בחנויות פרטיות ותמיד יצאתי מרוצה.
*אין סיבה לרכוש מכשיר שמחירו בחול זהה למחירו בארץ. למשל את הWILDFIRE שרכשתי לא מזמן רציתי לרכוש בUK דרך האינטרנט אבל עד שהרכישה הפכה לרלוונטית מחירו בארץ ירד, והישתלם לי לקנות אותו פה.
**יש גם המון מכשירים(בעיקר מכשירי נוקיה פשוטים) שההתעסקות בהם לא תפר את האחריות שהחנות הפרטית מוכנה לספק.

תודה :)

קרה לי גם..
הלכתי לאחת החנויות שמצאתי בזאפ, אמרו לי שלהתקין עברית עולה עוד 250 ש"ח, אמרתי להם "טוב לא צריך, תנו לי מכשיר בלי עברית ואני אתקין לבד" אמרו לי "אבל אז תאבדי את האחרויות", "שיהיה.." "אז סורי אין לנו במלאי מכשיר בלי עברית".

באותו רגע קמתי והלכתי :X

אולי נעשה בפורום שישרשור של חנויות שכדאי להיזהר מהן.

כשאני התלבטתי אם לרכוש בחנות או לרכוש בחברת סלולר את המוטורולה מיילסטון שקניתי אחרי סקר קצר שעשיתי גיליתי שמשתלם לי יותר לקנות בחברת הסלולר.
לא בגלל המחיר של המכשיר (שהיה גבוה בכמעט 1000 שקל יותר מהחנות) אלה בגלל שאצלנו בארץ כשאתה קונה אצלהם הם נותנים לך כל מיני הנחות וזיכויים על המכשיר ועל התוכנית שבחרת מה שלא קורה אם את בא עם מכשיר "מבחוץ" כך שבסופו של דבר יצא לי יותר זול.

אז אני לא כל כך מסכים עם מה שאמרת על עדיפות לפעמים זה משתלם לא רק אם אתה חבר וועד… פשוט צריך לדעת להתווכח עם הנוכלים של חברות הסלולר כמו שצריך עם החנויות שתיארתה.

לרכוש במפעילות לא משתלם, כתבתי כבר פוסט שלם בנושא לכן לא אחזור על עצמי, הוסיף רק שכול הזיכויים גוררים שימוש יתר, ומעבדות השירות במפעילות הן משחטות שיודעות בעיקר לזהות "קורוזיה" בכול מכשיר(שכמובן גוררת שדרוג בבמפעילה).

אני גם חושב שעדיף לקנות בeBay, אם זה טלפונים ובמיוחד אם זה ציוד הקפי (מגינים, מטענים סוללות וכו'), את המיילסטון שלי ואת כל הציוד שלו קניתי שם, אבל צריך לזכור שבשביל זה צריך כרטיס אשראי עם התר בינלאומי ולחלק מהאנשים זה קשה להוציא אחד כזה (עד שהבנק/חברת אשראי מאשרים ואם בכלל) ולכן הכתבה הזאת מאוד חשובה בעיני!!!

פה אתה טועה יש כרטיס ויזה נטען בכול סניף דואר, סכום טעינה מינימלי עומד על 250 שקלים. ו PAYPAL עובדים איתו מצויין,בהחלט מתתאים לכול כיס

חחחח וואללה לא היה לי מושג!!!!
תודה על ההערה, זה עוזר לי מאוד, לא מזמן ביטלתי את האשראי ובאמת חשבתי מה אני יעשה שאני ירצה משהו, שוב תודה וסליחה על ההטעיה!!!

כל הכבוד על הכתבה. יש נושא חשוב שלא הזכרת. האחריות.

אני רכשתי מכשיר אנדרואיד מסוג Samsung Galaxy S i9000 לפני כחודשיים בחנות ידועה לממכר טלפונים סלולריים בארץ. שילמתי כ-3700 ש"ח. קניתי בחנות בארץ רק כדי להיות רגוע שתהיה לי אחריות. יכולתי לקנות בחו"ל במחיר נמוך משמעותית והעדפתי לשלם יותר בשביל האחריות.

לאחר חודש התקלקל שקע החיבור USB של המכשיר. הגעתי עם המכשיר לחנות והמוכר סיפק לי כבל חדש. הוא כמובן גבה על כך כ-50 ש"ח. אמרתי לו שיש לי אחריות… קניתי את המכשיר בסכום של כ-3700 ש"ח לפני כחודשיים… הוא ענה לי שהאחריות לא כוללת כבל מטען. לא התווכחתי ושילמתי את שהוא דרש. בדרכי הבייתה הרגשתי ריח שרוף מהמכשיר. חזרתי מיד לחנות, מילאתי טפסים והשארתי אותו לתיקון. לאחר שלא חזרו אליי התקשרתי והאיש מהעבר השני של הקו הסביר במילים הבאות:
"אתה גרמת לנזק למכשיר. רטיבות גרמה לקצר. האחריות שאנו מספקים לא מכסה 'נזק לקוח'. אתה הרסת את המכשיר ומסיבה זו האחריות שלנו לא מכסה והתיקון יעלה לך 300 שקלים חדשים".

לא היה לי אפילו כוח להתווכח וגם לא להתאמת עם העובדות.. אולי הנזק נגרם מהקבל שקיבלתי בחנות שלו.. אולי הפעם האחרונה שבה דיברתי מתחת למים עם סלולר הייתה לפני שנים רבות.. או שאולי אני כבר לא נהנה לדבר חשוף בגשם. הסכמתי לשלם את הסכום.

מאז ועד היום כבר עבר חודש והמכשיר עדיין לא אצלי. דיברתי אתמול עם הבעלים של החברה שבבעלותה רשת החנויות שבאחת מהן רכשתי את המכשיר והוא הסביר שיש קושי להשיג את החלק שנשרף ושכעת הוא ממתין לקבל אותו מספק מסין שאיתו הוא עובד. כששמעתי את ההסברים שלו הבנתי שהאחריות שעבורה שילמתי כאשר קניתי את המכשיר במחיר שגבוה בכ-60% מהמחיר בחו"ל לא שווה כלום. חנויות רבות בארץ לא מגובות במעבדות שירות ראויות וזו הסיבה לכך שהמכשיר החדש שלי בתיקון אצלם כבר יותר מחודש.

אני מעדיף בשלב זה להימנע מלציין את שם החנות ולקוות שבתוך שבוע שבועיים הבעיה תיפתר. על אף כל שעברתי אני נותן אימון בבעל החברה שהוא אכן מנסה לפתור את הבעיה.

בדבר אחד אני בטוח. אני לעולם לא אסכים לשלם מחיר גבוה יותר עבור אחריות מטעם חברה/חנות מקומית. האחריות הזו לא שווה הרבה. עדיף לקנות בחו"ל בלי שום אחריות ולשלם פחות.

אשמח לשמוע את דעתכם.

יום טוב,

חיים.

תודה שהעלתה את הנקודה הזו, אני נמנעתי מנושא האחריות כי אני התעסקתי בפן אחר של החנויות הפרטיות.

אני מקווה שתקבל את המכשיר שלך בהקדם, כפי שציינתי מטהף הנקסוס שלי בתיקון כבר מחודש ספטמבר.

לעומת זאת, ציינת על רכישה של מכשיר מחו"ל בלי אחריות, אז רק רציתי לשבח את HTC ולספר שידידה שלי רכשה את הנקסוס וואן בארה"ב, המסך שלה כבה והסוללה הפסיקה להטעין, היא שלחה את המכשיר לחו"ל לתיקון, יכלה לעקוב אחרי התיקון און ליין, וקיבלה אותו במשלוח לארץ ללא תשלום.

כל זה בזמן שאני עסוק במריבות עם מוכרים מהארץ.

אז פעם הבאה אנ אעדיף להשקיע בכרטיס טיסה על מנת לקנות מכשיר.

נקסוס יקר, מקווה שנתראה בקרוב :_(

מה שעושות חנויות כאלו זו פשוט עבירה על החוק ונקרא "פרסום פיתוי" שזו עבירה ששוה 100,000 ש"ח בבית משפט אם בא לכם פעם אחת ללכת בכל הכח.
אני בעל חנות (לא משנה השם כי לא באתי לעשות פרסומת) וכל מה שיש לי באתר יש במלאי או שיש לי אפשרות להשיג ולספק. חסר מוצר אז לא תראו אותו באתר, אין משחק עם צבע מסויים יש ואחר אין, אין משחק עם תוצרת כזו או אחרת, הכל חארטה רעה שנועדה לדפוק את הלקוח.
יש כאלו שמפרסמים לדוגמא GPS במחיר נמוך בזאפ רק כדילהיות ראשונים ואין להם במלאי את המוצר מסיבה פשוטה שהוא כבר לא נמכר ע"י היבואן, אח"כ , כאשר יש להם הזמנה הם מתחילים לנסות לשכנע כמה המוצר ה"זול" כבר לא כדאי ו"בדיוק" עכשיו נכנס מוצר חדש שמאוד כדאי.

די…די כבר, תפסיקו להיות פרייארים ולקנות מסוחרי סוסים שמוכרים גם אלקטרוניקה. רוב החנויות לא מבינות כלום במה שהן מוכרות אבל מבינות מצויין במסחר ואיך לדפוק לקוחות.

והבכיינות של 5-8%, נו באמת…אתה לא מרוויח אז אל תמכור, מישהו הכריח אותך? אני לא מוכר מוצר שהרווח עליו פחות מ-15% כי אחרת אני לא מרוצה מהעסקה, היחס ללקוח ישתנה לרעה, העסק לא יחזיק מעמד וכו'.

מאחזיי עיניים ושרלטנים יש לנו מספיק בפוליטיקה

בהנחה שאתה באמת מתנהג באופן שונה אני בטוח שלא חסרים לך לקוחות מרוצים.

לגבי התקנת העברית ועדכון התוכנה – לדעתי 99% מהמכשירים בחנות כבר עודכנו ובחנות יוצאים מתוך הנחה שאף אחד כמעט לא יקנה בלי עברית וזו הסיבה שהם ינסו לעשות הכל כדי שתשלם את האקסטרה. הם לא רוצים לצאת מטומטמים בעיני הלקוח…

קודם כל כל הכבוד על הפוסט!

דבר שני חשוב מאד!!
כל החנויות שאומרות לכם שאם תתיקנו עיברית לבד לא תיהיה לכם אחריות.
עוברות על חוק הגנת הצרכן, חד וחלק.
על כל מוצר חשמלי מעל 149 ש"ח צריכה להיות אחריות יצרן.
הטענה של פגיעה במכשיר לא תופסת כאן כי הם בעצמם עושים את זה, אז למה אז זה לא פוגם באחריות.

גם לי עשו את הקטע המסריח הזה, אחרי שקלטתי, יצרתי קשר אם החנות ואחרי דין ודברים החזירו לי את הכסף.

ממליץ לכל מי שעשו לו את זה לדרוש החזר כספי.

אחריות יצרן לא מותנה בתשלום תוספת!

אחי אתה אומנם צודק אבל זה לא מותנה בתשלום נוסף!
הם מוכרים מכשיר (לדוגמה) מדגם גלקסי S ללא עברית, והעלות היא 3000 ש"ח במקרה כזה יש לך אחריות.

אבל ואני מדגיש אבל!
אם אתה מעוניים לעשות את זה לבד הם מודיעים לך שבמידה ויקרה משהו למכשיר הם לא נושאים בנזק ואני מסכים איתם מסיבה פשוטה. אם היית יודע כמה אנשים מגיעים להרס של המכשיר בגלל נסיון לפריצה וצריבה מחדש היית יודע שהחנות לא מוכנה לכסות באחריות שלה דבר שהם יודעים מראש כמסוכן וזה לגיטימי ביותר!

אני בתור איש שמתעסק עם המכשירים והפריצות ביום יום שלי נחשף לעשרות אנשים ש"מנסים" בכוח לצרוב עברית ואין להם שום חוש טכני בדבר.

לגבי מה שכתבו קודם שהמחירים הם אכן יקרים לדעתי כל עוד לא מדובר במחיר שעובר את ה200 זה "לגיטימי" למה?

חשבתם פעם כמה עולה יצור משקפיים?
טיפול אצל רופא שיניים?
תיקון פנצ'ר ברכב?

אז הייתם יודעים שהעלויות הם לא יותר מכמה גרושים אבל מה לעשות נשים צריכים להתפרנס ממשהו כמו שלא תנסה לטפל בעצמך במקום ללכת לרופא שיניים או להכין בעצמך משקפיים ולשלם מחיר גבוהה בכמה מאות אחוזים!!! (כן בכמה מאות!)

אם אתם שואלים למה אז הנה התשובה:
א. תמיד קיים סיכון שהמכשיר אותו אתם מתקנים יהפוך לבריק והחנות\פורץ (חייב) לוקח על זה אחריות במידה ולא אל תתקרבו אליו.
ב. יש מכשירים שמראש שווה לשלם את ה200 שקל ולהיות שקטים מאשר לנסות לפרוץ מכשירים עדינים מאוד שיכולים בסופו של דבר לגבות ממכם מחיר של מאות שקלים בעברית תיקון JTAG.

תודה רבה לך על הפוסט הזה!
כל כך נכון..

כמה הערות,
לא ניתן להשוות את המיומנות שנדרשת מרופא שיניים שלומד הרבה שנים ותמורת סתימה לוקח את ה200-250 שקל לכמות הזמן שנדרשת על מנת ללמוד איך להשיג ROOT ולכמות הזמן שאדם מיומן מבצע את הROOT בפועל.
לא משנה איך לסובב את זה אבל כול הפריצות מיועדות להיות הכי "פרנדלי " שאפשר.

אני בנתיים עשיתי ROOT ל 4 מכשירים כולם של HTC והנסיון שלי מוגבל, אבל לדעתי מאוד אבל מאוד קשה לדפוק את המכשיר, כי השגת ROOT היא כמו הריון, אין חצי. זה לא ששלב אחד דופק את השני. עם נכשלתה בשלב אחד אז תצתרך לחזור עליו, אבל עם הצלחתה בשלב אתה פשוט ממשיך לשלבא הבא. לא מדובר פה על קרב איגרוף,מדובר על הליכה מ A ל B תוך ביצועה הוראות מאוד מדוייקות.

אני מכיר כמה וכמה חנויות שמתנות אחריות יצרן בתשלום על עיברית.
הם גם אומרים שמי שמשלם "באים לקראתו" במידה ויש לו בעיה שלא מכוסה באחריות יצרן.

בקיצור שלא יעבדו עליכם!

שלום, אני מעוניין לקנות DHD , ראיתי שהמחירים מאוד ירדו בארץ וממשיכים לרדת בכל יום(מסתכל בחניות בZAP)

כבר תכננתי לרכוש השבוע, אבל בעקבות הכתבה הזו אני חושש.
האם אתם יכולים לפרסם חניות שמומלץ להיזהר מהן?

אין לך מה לחשוש, אני ממליץ בחום לרכוש בחנויות פרטיות, הפוסט נועד על מנת למזער את הדרכים בהם החנות יכולה למצוץ ממך כסף איפה שלא צריך.
לי למשל היה נסיון מאוד חיובי עם dim-phone(אומנם כול ההזמנות היו און ליין ולא הייתי אף פעם פיזית בחנות). אני רואה גם שהם מביאים עברית מותקנת על המכשיר ללא תוספת תשלום.
*הם גם מקבלים תשלומים בPAYPAL שזה תמיד דבר חיובי ומעיד על טיב החנות.

לא בא לי להשמיץ על אף אחד אבל חנות שגובה ממך כסף על משהו שאמור להגיע לך לבד (שדרוג לגירסה 2.2) או על כרטיס שהם ברוב חוצפתם מוציאים לך מהאריזה ומוכרים לך במחיר גבוהה יותר אני לא חושב שהייתי קונה בכזה מקום.

כתבתי באחד הפוסטים הIANDROID איך בדיוק צריכה להתנהל מכירה ע"י חנות ווירטואלית\לפיזית
אם תרצו אני יחפש ויעתיק לפה.

שכחתי לציין שהם עוד מעיזים לכתוב את זה:
—————————————————————-
המכשיר המוצע אצלינו חדש, באריזה מקורית ממפעלי HTC,

לא מחודש, לא ארוז מחדש אלא חדש לחלוטין,

הזהרו מפרסומים חלקיים ומטעים
—————————————————————

פשוט לא מתביישים לשקר ללקוחות בפנים!

וכרגיל אני עם הזיכרון שלי..

אני לא מדבר פה על שירות כי אין לי מושג איך השירות שלהם מבחינת תיקונים ושאר דבר שחוץ מפעם אחת שהגיע אליי לקוח ממורמר שמעתי עליהם דברים דיי טובים.

אז תקחו הכל ברוח טובה ותבדקו טוב לפני שאתם קונים מכשיר בחנות פרטית.

לי היה ניסיון לא כל כך טוב עם DIM PHONE, קניתי מהם דיזייר, לא היו להם אריזות, הביאו לי הכל בנפרד, המטען שהם הביאו לי בבית גיליתי שהוא מזוייף וכשמטעינים איתו אז המגע של המכשיר משתגע, והשלט של האוזניה לא עובדת
הגעתי להחליף – לא היו להם מטענים מקוריים, הביאו לי מטען של נוקיה עם מתאם – ממש "פתרון", ואת האוזניה החליפו לי – רק בבית שמתי לב שרק צד אחד עובד.. בחנות לא בדקתי אותה יותר מידי.. לא שמתי לב שרק צד אחד עובד..

אגיד את האמת, לא יצא לי אף לממש אחריות כי המכשירים בנתיים לא נהרסו לי תוך תקופת האחריות. בהנחה שהחנויות מתנערות מהאחריות(ושמעתי כבר על כמה מקרים) אז איו סיבה אמיתית לרכוש כאן. יותר מזה חנויות בחול שולחות לישראל אף פעם לא משחקות ם תכולת הערכה ואפשר להיו בטוחים שהכול שם ומקורי.

אומנם לא קראתי את כל התגובות אבל שכחת להוסיף דבר חשוב מאוד.
כאשר אנשים רוצים לרכוש מכשיר סלולרי מחנות רצוי לבדוק שהמספר סיריאלי של המכשיר+ מספר IMEI שלו שייכים לאותה קופסה!
כי יכול להיות שהמכשיר שלכם הוא מחודש או נפתח לשימוש כזה או אחר אז שימו לב לזה.

רבותי הנכבדים, בקשה אחת.

אל תטילו דופי בכל החנויות ! ישנם נוכלים ושרלטנים וישנם אנשים ישרים והגונים כמו סרגל. בדיוק כפי שיש מנתחים פלסטיים נוכלים או עורכי דין נוכלים (ופוליטיקאים נוכלים) והרשימה ארוכה כך יש גם רופאים ישרים ועורכי דין ישרים (ןאין פוליטיקאים ישרים)…אז כמו שאומר שטראסלר בטלויזיה…"שלא יעבדו עליכם".

ונקודה אחת נוספת. ניסים צודק באומרו שחנות שמוכרת לך מכשיר עם 2.1 ומצהירה שאינו כולל תמיכה עברית (בגלוי ובלי להסתיר) והלקוח קנה את המכשיר במודע וניסה לבד להתקין עברית או לעשות ROOT והפך אותו ל"לבנה" שלא יבוא בטענות למוכר על אחריות.
200 ש"ח זה בהחלט סביר אם מישהו לא יודע לעשות לבד.

לרופא מומחה הולכים? לעורך דין הולכים? לשמאי הולכים? ומשלמים על מקצועיות כי אם אני הייתי יודע לעשות לעצמי "דיאגנוזה" ואח"כ ניתוח אז לא הייתי הולך לרופא.

מישהו בחנות למד לעשות התקנות על אנדרואיד (לדוגמא), בטח דפק מכשיר או שניים ושילם ב"דם, יזע ודמעות" עד שלמד או שחרש על האינטרנט בלילות ולמד מהמקצוענים (במקום לראות פורנו).

פעם בצעירותי נהגתי לשפר כל מכונית חדשה שקניתי עם תוספות שהיצרן לא הכליל, מעולם לא ביקשתי אחריות אם התוספת שלי גרמה לנזק אז מספיק להתלונן על החנויות כל הזמן בנושא הזה.

כמו שכתבתי לניסים, ביצוע צתהליך הROOT הוא לא מקצוע ואפילו לא שווה ערך לקורס של נקודה. אולי הרצאה אחת של שעתיים.

לי אין חנות לפאלפונים, יחד עם זאת למדתי(ורבים אחרי בפורמים השונים) איך לעשות ROOT בלי לדפוק מכשירים ובלי לשלם ב"דם יזע ודמעות"(התהליך עצמו מאוד פשוט ומאוד קשה לדפוק את המכשיר).

אין לי בעיה עם אנשים שעושים כסף מדברים כאלה, יש לי בעיה עם חנויות שמנסות לעשות שמניות באוויר על מנת שתעשה את התהליך אצלהם.

לפני מספר שניים רכשתי XBOX לקרוב משפחה,ברשת מאוד גדולה ומומלצת בארץ. התקשרתי והמוכר לא הבין איך זה שאני לא מעוניין בפריצה. כשאמרתי לו שאם ארצה אעשה אותה לבד הוא הסביר לי שהם לא מוכרים מכשירים ללא פריצה ובזה הסתיימה השיחה שלנו.

לא צריך לעשות מכול "פורץ" רופא, ואין סיבה שחנות תדחוף לך בכוח שרותים בהם אתה לא מעוניין.

אני לא מבין מה הפחד בלציין את שם החנות??
גם אני נפלתי קורבן.
הגלגלת של הנקסוס שלי הפסיקה להגיב ברגע שאני מגלגל אותה
שמאלה, לכל שאר הכיוונים הכל עובד פיקס.
לא באג קריטי אבל מעצבן.
הלכתי לחנות אומגה פון בדיזינגוף שממנה נרכש המכשיר בערך ארבעה חודשים לאחר שהוא נרכש (מיותר לציין שה"אחריות" שנתנו לי היא לשנה, או ככה לפחות רשום) שעד לאותו הרגע כל הדעות שלי עליה היו חיוביות בטירוף ואפילו הבאתי להם חברים שרכשו מהם סמארטפונים בכמה עשרות אלפי שקלים.
ספרתי לבחור את הבעיה, הוא הסתכל ואמר לי שזה עולה 250 שקל להחליף לחדשה (באיביי זה עולה משהו כמו 5$).
אמרתי לו שהמכשיר עדיין באחריות ואפילו הראתי לו את פיסת הנייר שעליה מתנוססת בגדול המילה א-ח-ר-י-ו-ת עם צירוף של הקבלה. הוא מבחינתו לא התרגש יותר מידיי והמציא שהתיקון הוא בחינם אבל חלקי החילוף לא, הוא יכול לנסות לתקן אבל לא מבטיח כלום, במיוחד אם בעקבות כך יגרם נזק גדול יותר למכשיר. לא היה מוכן לזוז שקל, גם למכשיר שנחשב אז ליחסית חדש וגם ללקוח שהביא להם מלא לקוחות שהכניסו לו משכורת יפה לגמרי.
אני לא בא להשמיץ או משהו כזה אבל מכשיר שנקנה בחנות פרטית לא מקבל אחריות כמו מכשיר שנקנה בחברת סלולר. אם על גלגלת רצו 250 שקל אני לא רוצה לחשוב כמה יקחו ממני אם חלילה ישבר לי מסך…

אין שום בעיה לציין את שם החנות, את הפוסט הזה לא כתבתי כפרסומת לחנות זו או אחרת, הפוסט הזה מדבר על היתנהגות קלוקלת שקיימת כמעט בכול החנויות הפרטיות.

אתם צריכים להבין שכל עניין המכירה שח העברית הוא רק בגלל המחירים של זאפ זה כמו שמוכר כותב בebay על פלאפון שעולה 200$ (שווי אמיתי לא פחות מ300$ לדוגמה) וכותב שהמשלוח הוא עוד 100$.

אני לא בא לסנגר על אף אחד אבל הכל באשמת זאפה וחנויות עם תיבת בצע רוקעת שחקים.

לא מסכים איתך, כאחד שלא פעם ולא פעמיים מכר דברים בEBAY אני מכיר מצויין שאת שיטת התמחור שאתה מדבר עליה. אבל איך אתה יכול להשוות את העובדה שמוכר בEBAY מחלק מחיר X ל שני תתי מחירים על מנת להימנע מתשלום עמלות לEBAY לעובדה שחנויות בZAP מתמחרות את הפלאפון ב300 שקל(ניקח את הדוגמה שלך) ומוסיפות לסכום ההתחלתי הזה עוד סכום של 150-250 שקל על התקנה של עברית.

אני שוקל לרכוש מכשיר סמסונג גלאקסי אס מחנות פרטית.
אני מבין מהדברים פה שלאחריות הניתנת בחנויות אין ממש ערך (כפי שחששתי).
בכל זאת אשמח לשמוע מכם על עוד טיפים והמלצות לגבי רכישת מכשיר (ובפרט SGS).

לי אין נסיון עם מימוש אחריות, מה שכן יצא לי לתקן כבר כמה פעמים מכשירים במעבדות פרטיות המחירים נעו בין 100-300 שקלים ותמיד יצאתי מרוצה. האלטרנטיבה במפעילות לדעתי הרבה יותר רעה. לא פעם ולא פעמיים אני נתקל בסיפורים של חוסר מקצועיות מוחלט וכמובן שיש טריק חביב על הכרזת קורוזיה מה שפותר את המפעילה מאחריות ובמקרים רבים גורם ללקוח לשדרג ולהתחייב מחדש.
*לפני שאתה הולך לרכוש בחנות תקרא קצת ביקורות תריץ חיפוש בגוגל בתוספת למילים "פסקי דין" ו "פורום" ותוכל לקבל + – ביקורת אמינה על המקום.

לי כן יש חווית שירות עקב הפעלת אחריות.
הנקסוס שלי נמצא ב"תיקון" כבר מחודש ספטמבר.

האחריות של החנויות הפרטיות שוות לתחת ומה שהם יודעים לעשות זה להתקין עברית ואולי גרסה, דברים שכל אחד יכול לעשות בבית, כל מה שצריך לדעת זה לקרוא. ברגע שיש בעיה קטנה יותר אז אין עם מי לדבר והתשובות הן על מנת לייאש את הלקוח. בבדיקה בפורומים שונים נתקלתי בכמה אנשים שחוו את אותה חווית שרות באותה חנות.

אני לא אפרט יותר כרגע.
אבל אני מבטיח בעתיד להביא את הסיפור המלא.

נקסוס יקר, מקווה שניפגש שוב. :_(

היי Tin177an,
האם יש דרך להעביר אליך שאלה/ הודעה באופן פרטי (מייל….)?

כן בטח, אתה יכול לשלוח לי הודעה דרך הפורמים השם משתמש שם זה אותו שם משתמש כמו פה.

היי tinman, תודה על הפוסט הזה.
ציינת את נושא הרכישה מחו"ל ושימוש בבלדרות להעברה לארץ.
אני נמענתי מלעשות את זה עד היום כי הייתי בטוחה שאני אדרש לשלם מיסי מכס נוספים בגלל שמדובר על רכישה מעל סכום מסוייים. בזמנו התעניינתי בכמה פורומים ואמרו לי שהמיסים על הכנסה של מכשיר עלולה להוסיף לי עד 30% מהסכום ששילמתי בחו"ל. האם זה נכון\לא נכון?

תראי יש לי בבלוג כמה פוסטים|(3-4 לדעתי :) ) שעוסקים בנושא(בקרוב אני אסדר את הדברים קצת אחרת ויהיה ניתן להגיעה אליהם יותר בקלות).
לעניינינו בקצרה,
כול רכישה מעל 50$ חייבת במיסים(במקרה של הנעלה מדובר בסף של 75$).
מיסים על פלאפונים עומדים על 33% מסך הקניה(כולל המשלוח) כי את משלמת גם מכס וגם מע"מ.
קורה(ואני מדבר מניסיון) שקבילות שחייבות במיסים עוברות במכס בלי שיחיבו אותך או במקרים אחרים בלי שתשלמי את כול ה33%. אי אפשר לבנות על זה אבל זה בונוס נחמד כשזה קורה, בהתחשב באחריות שלא נותנים לא בחנויות הפרטיות ולא בספקיות הסלולר בארץ בהחלט שווה לרכוש בחול כי תמיד יש את הסיכוי שלא תשלמי מיסים.

אז אחרי שקניתי את ה-LEGEND לאשתי וניידנו מפלאפון לסלקום – הודיע לנו פלאפון שקונסת אותנו ב- 13,000 ש"ח, ולא מקיימת את חוק הניוד וביטול הקנסות החדש. למה? כי רואים בנו "תאגיד". למה? כי ההסכם שלנו נעשה במסגרת מבצע ללשכת סוכני ביטוח….
מצליח הצליח להפחיד אותי והתניידנו חזרה לחיקה האלים של פלאפון שמצידה הבטיחה לגנוז את האיום.
משרד התקשורת טוען שאני צודק וקיבלנו עוד תלונות בסגנון אבל יקח זמן לטפל, פניתי לעוד גורמים ונראה מה יועיל הטיפול שלהם (המועצה לצרכנות, לשכת סוכני ביטוח מדיות וכתבים).

בינתיים הלג'נד שוכב ללא שימוש (הפלאפונים ברשת הישנה של פלאפון). אולי קצת WIFI מזדמן….
הוא נרכש, אגב בסניף קניון חיפה של TIKOM והם בסדר גמור (מעט שטיקים).

הלקח של הסיפור רלוונטי להרבה אנשים – יתכן ויש עוד שנקשרו עם חברה צלולרית במסגרת ארגון מקצועי/מבצע קולקטיבי וכו' ולא יודעים שפלאפון תאכל אותם בלי מלח.

הוסף תגובה

*