זאפ פגעה בצרכנים! מה המניע?


פורסם ב 22/05/2013 ע"י Andro Blog

בחמישי האחרון נשלח מייל מזאפ לכל בעלי חנויות הסלולר:

עדכון הנחיות בקטגוריית טלפונים סלולריים, 16 במאי 2013

לקוח יקר שלום,

לאור פניות רבות מצד חנויות וגולשים, החל מה-20/5/13 יתבצע יישור קו באופן הצגת מחירי הטלפונים הסלולריים ב-zap.

מטרת מהלך זה הוא לייצר סטנדרט אחיד, הוגן ותחרותי בשוק ולשמור על שקיפות המידע מול הגולשים. נבקשכם לקרוא היטב את ההנחיות
ולפעול על פיהן.

החל מתאריך זה הנכם מתבקשים להציג מחיר סופי למכשיר העומד בתנאי הסף המפורטים להלן, ללא תוספת תשלום:

  • · עברית מלאה

על המכשיר לכלול עברית בממשק, בתפריטים ובמקלדת, כולל יישור לימין.

  • · מגוון צבעים

לא תידרש מהקונה תוספת תשלום על צבע זה או אחר. יש להציג ב-zap את המכשיר בצבעו הבסיסי בשוק (למשל – Galaxy S3 בצבע כחול).

  • · גרסת תוכנה עדכנית

לא תידרש מהקונה תוספת תשלום על התקנת גרסה עדכנית. יש להציג ולמכור את המכשיר עם גרסת התוכנה העדכנית ביותר בזמן המכירה.

  • · תת-גרסה

לא תידרש מהקונה תוספת תשלום על תת-גרסה, כדוגמת  iPhone 5 1428/1429. על המחיר המוצג ב-zap לשקף את כל תתי-הגרסאות הזמינות למכשיר.

  • · ערכת מכשיר מלאה

על ערכת המכשיר לכלול את כל האביזרים והתוספות המקוריים מהיצרן – אוזניות, כבל נתונים, מטען, סוללה וכדו'. פירוק ערכה ומכירת האביזרים
בנפרד ובתוספת תשלום מנוגדת לנוהלי zap.

על מידע זה להופיע במפורט ובאופן בולט באתר החנות.

מה שנגרם בפועל במיידי – העלאת מחירים בין 100 ל150 שקלים לדגם.

יש להפריד את נושא התוספת על העברית, לתוספת צבע ותמיכה בLTE.

בעניין העברית, החנויות משקיעות זמן מעבדה וידע (למרות שיקפצו כמה "מבינים" ויאמרו, זה נורא פשוט, עדיין לא לכל לקוח זה פשוט) להכניס או להגדיר עברית במכשירים, ולגטימי לגמרי שיגבו על זה תוספת תשלום. על הסכום ניתן להתווכח.

כשזאפ מכריחה את בעלי החנויות לאחד מחירים, אך טבעי הוא שיעלו את מחיר המכשירים כולם למחיר הכולל תוספת עברית, ולא יוזילו את מחיר המכשיר עם עברית.

נזק ברור ומיידי (שכבר התרחש) לצרכן המעוניין לרכוש מכשיר ללא עברית!

בנוגע לתוספת צבע ותמיכה בLTE, ערכתי בירור מקיף, לא הסתפקתי בשמועות, הלכתי לבדוק חשבוניות רכישה של החנויות (באדיבותן). הממצאים כדלהלן:

מרבית החנויות רוכשות את המכשירים מיבואן (פרלל) בארץ, והוא מוכר להם את המכשירים במחירים שונים לצבעים שונים, וכמובן דגמים התומכים בLTE.

חלק קטן מהחנויות מייבאות מכשירים בעצמן, וגם שם יש שינויי מחירים, משום שהספקים בחו"ל גובים מחיר יקר יותר על צבעים שונים ותמיכה בLTE.

אין סיבה שבעל חנות יוזיל את מחיר המכשיר עם הצבע היקר, אלא להיפך, יעלה את מחיר המכשיר עם הצבע הבסיסי.

נזק ברור ומיידי (שכבר התרחש) לצרכן המעוניין לרכוש מכשיר בצבע בסיסי!

מה הניע את זאפ למהלך הזה?

(שאגב, אם יש עו"ד בקהל שיבדוק לנו חוקיות. איך זאפ יכולה לחייב עסק למכור דגמים שונים של מכשירים, כמו 9300 ו9305, עם עלויות שונות – במחיר אחיד).

אני לא רוצה לחשוב שידה הארוכה של סאני, הנאבקת במתחריה בענין.

נ. ב. אין המערכת אחראית על תוכן הפוסט, נשלח על ידי אנונימי.

FacebookTwitterGoogle+EmailPinterestWhatsAppLinkedInשתפו אותי

Andro Blog

אתם בטח מכירים אותי בתור Andro Blog בפורטל הישן!

33 Comments

  1. haimn
    22/05/2013 בשעה 01:47

    חבל, דווקא אהבתי את זאפ, טוב, לפחות יש את http://www.kama.co.il , יש להם הרבה פחות מבחר, אבל לפחות בסלולר לא תהיה לי ברירה אלא להיעזר בהם.
    דווקא נראה יותר שזאפ ניסתה ללכת לקראת הצרכנים ולא נגדם, אבל זה יצא הפוך, ניסית לפנות לזאפ ולהסביר את הצד השני?

  2. טל
    22/05/2013 בשעה 05:00

    בדיוק ההיפך, נראה שזאפ פועלים כאן להגנת הצרכנים. רוב החנויות מפרסמות מחיר נמוך, ואז שאתה מגיע לחנות, פתאום דורשים ממך תוספת כסף עבור כל מני דברים שהיית בטוח שהם כלולים.

    לדוגמא, יש חנויות שמוכרות לך את המכשיר בלי אוזניות (למרות שהיצרן מצרף כאלה), ובלי כבל Data (שוב – מצורף תמיד ע"י היצרן). מה שהם עושים זה לקחת את החלקים מהאריזה המקורית, ולמכור אותם בנפרד.

    גם עניין העברית הפך למגוחך לחלוטין. רציתי לרכוש מכשיר לאחי והגעתי פיזית לאחת החנויות היותר מוכרות (כזו שיש לה מאות תגובות בזאפ). המוכר אמר לי – עם עברית זה עוד 150 ש"ח….
    אמרתי לו שלא צריך, שאעדכן לבד – אז הוא אמר שאם אעדכן לבד הם לא יתנו לי אחריות. …

    אני יודע שיש שיגידו שהתקנת ROM כזה או אחר יכולה להרוס את המכשיר, ניחא, לא אתווכח – אבל במקרה של הדגם שרציתי, יש עדכון רשמי של היצרן עצמו שיורד על המכשיר OTA – כלומר מפעילים את המכשיר, מתחברים לרשת, ניגשים לאודות טלפון -> עדכון תוכנה, והעדכון עם העברית יורד באופן אוטומטי.

    אז מה המוכר אמר? גם אם תתקין על המכשיר שלך, עדכון שירד באופן אוטומטי, גם אז לא תהיה לך אחריות…

    זה מטופש, מקומם וגם לא חוקי.

    וזה לא הסוף…
    אני באופן אישי לא רכשתי מהם בגלל הנושא הזה, אבל חבר שלי כן רכש, ושילם תוספת עבור עברית. שבדקתי את המכשיר שלו ראיתי שמדובר ב-ROM שמישהו מהפורום של iAndroid ביצע, כלומר החנות גנבה את העבודה שלו וגובה מאנשים כסף בעבורה…

    1. Andro Blog Admin
      22/05/2013 בשעה 06:45

      זה שיש נוכלים בעולם, זה לא מהיום.
      מה שקרה בפועל, שזאפ גרמה להעלאת מחירים לאנשים כמוך, שלא זקוקים להתקנת עברית.
      אלו שזקוקים בין כך היו משלמים את התוספת.

  3. Jimmy
    22/05/2013 בשעה 06:24

    נו באמת אתם רציניים, מזמן היה צריך לעשות זה, זו עבודה בעיניים שאתה קונה מכשיר שכבר מגיע עם עברית ומוסיפים לך כסף על זה, אמנם פרסמתם דרך אנונימי אבל פורום שכמותכים שמבין טיפה באנדרואיד יודע שזה שטויות ונותן לזה יד ומפרסם ומעודד את הבולשיט הזה

    1. Andro Blog Admin
      22/05/2013 בשעה 06:47

      סליחה, אבל בולשיט זה מה שאתה כתבת.
      בסופו של תהליך, צרכנים כמוך שלא זקוקים לחנות שתתקין להם עברית, ניזוקו מהמהלך הזה.
      המחירים עלו וזאת עובדה.

  4. roey
    22/05/2013 בשעה 07:53

    בחלק מהחנויות הלקוח משלם 150 שקל על עברית ומתקינים לו את אחד מהרומים שנמצאים כאן בפורום "פיתוח רומים". כלומר לא תמיד אם בכלל החנות מכינה את הרום ומתרגמת אותו.

    בחלק מהחנויות נאמר לי שאין את הדגם ללא עברית ורק בלבן ולכן צריך לשלם עוד

    שיטת שיווק.

    בסופו של דבר כולם מוכרים פחות או יותר עם מחיר זהה.

    1. Andro Blog Admin
      22/05/2013 בשעה 08:08

      אולי אתם לא יודעים, אבל רוב מפתחי הרומים כאן בפורום מוכרים את העבודות שלהם לחנויות.
      החנויות מתקינות את אותם רומים אחרי שהם שילמו למפתחים.
      באופן אישי אני יודע על שלושה מהמפתחים המובילים כאן, שמכרו עבודות שלהם לחנויות.

  5. mnsn
    22/05/2013 בשעה 08:20

    אתה לא מבין מה הוא כתב
    אנדרואיד מגיע מגרסא 4.0 אם עברית מובנית .
    החניות שאתה מייצג , מחליפות רום לרום ללא עברית לדעתי בשביל להכריח צרכנים לקנות עברית
    ונקווה שהעוד כסף על צבעים יפתר מהענין הזה כי זה השטות הכי גדולה ששמעתי

  6. ליאור
    22/05/2013 בשעה 09:53

    תגיד אתה נורמלי?

    זה מצויין, כל החנויות משתמשות במניפולציות ובסוף שאתה מגיע לקופה אתה מקבל מחיר גבוה ממה שראית בזאפ.
    בזאפ המחיר הנמוך לא כולל עברית לא כולל כלום.
    שאתה נכנס לחנות ועושה CHECKOUT אתה מבין שזה מחיר גבוה ויכול להיות שבחנות אחרת שהמחיר היה יותר יקר אבל העברית הייתה כלולה.
    אין ספק שעניין העברית זאת הונאה !!!!!!!

    1. Andro Blog Admin
      22/05/2013 בשעה 09:58

      אף חנות לא מסתירה מידע, הכל מופיע באתרי החנויות. אין הפתעות.
      ואני די מופתע מהתגובות, מכמה סיבות.
      1. מי שאכל אותה, זה בדיוק אנחנו, שלא זקוקים לעברית, ויכלנו לרכוש מכשיר ב150 שקלים פחות מהיום.
      2. נניח שבנושא העברית הדעות חלוקות, אני סבור שלגטימי לגבות תשלום על זמן מעבדה ללקוח שלא יודע לעשות עברית בעצמו, אבל מה עם צבע ותמיכה בlte, שמחמת ההוראה בעניין הזה, מחירי המכשירים בצבעי הבסיס עלה?

  7. אודי
    22/05/2013 בשעה 10:16

    לא מסכים בכלל עם הכתבה. לדעתי זה צעד מתבקש, לפחות בנושא העברית שם מדובר בגניבה של ממש. הרי רובם המוחלט של הרוכשים מעוניינים בעברית, ומי שלא עדיין יוכל לקנות מהחנות מכשיר ללא עברית, ולפי מה שאתה אומר הם יוכלו להפחית לו 100 ש"ח מהתשלום. במקרה הזה זאפ עושה יישור קו, ככה שתוכל באמת להשוות מחירים ולא לקבל הפתעה בקופה. כנ"ל לגבי הצבע, בהרבה חנויות אתה מגיע ומגלה שאין להם את הדגם ה"רגיל" (מה שהם מגדירים רגיל) ואתה חייב לשלם תוספת. לגבי LTE, כאן אני בהחלט רואה בעיה, ומסכים איתך.

    1. Andro Blog Admin
      22/05/2013 בשעה 10:22

      זו לא נאיביות?
      מי שלא רוצה עברית, אז החנות תוכל להפחית לו מאה שקלים…
      כן, היא מאד תרצה להפחית לו מהמחיר המקורי, כי הוא לא רוצה עברית…

  8. אודי
    22/05/2013 בשעה 10:44

    לא חושב.
    זאפ הוא אתר להשוואת מחירים. כדי להשוות צריך בסיס משותף, וזה מה שזאפ קבעו פה.
    אם הם מעוניינים למכור מכשירים ללא עברית (מנסיוני, רוב החנויות בכלל לא עושות את זה, ואם תבקש מכשיר כזה הם יגידו שכרגע אין במלאי), אז אין הבדל בין המצב הקודם לנוכחי.
    אגב, להערכתי זה יוריד את המחיר המופקע של העברית למשהו סביר יותר, נניח 20 שקל או אפילו ללא עלות, כי באמת זה לא אמור להעלות כל כך הרבה.

    בכל מקרה, לדעתך יש להשוות את המוצרים לפי החבילה הבסיסית. לדעתי, יש להשוות לפי החבילה הפופולרית, וזה ההבדל בגישה בינינו…

  9. ariesjer
    22/05/2013 בשעה 10:49

    החלטה מצויינת של זאפ, בטווח הארוך זה יגרום גם לירידת מחירים.

  10. luhsmolik
    22/05/2013 בשעה 11:23

    אני חושב שהפתרון היה צריך להיות לא זה ולא זה.
    המחיר היה צריך להשאר כמו שהוא אבל באתר שלהם היה צריך להיות רשום בבירור ובמקום מאד גלוי על התוספות – תוספת עברית ותוספת צבע.
    לגבי האביזרים הנלווים זאת באמת חוצפה שהם מרשים לעצמם לפרק את החבילה ולמכור בנפרד הכל.

  11. דני
    22/05/2013 בשעה 12:30

    בזמנו פעמיים קרה לי שרכשתי מכשיר וביקשו 150 שקל( ב 2 המקרים) על עברית, סירבתי לזה בטענה שגם אני יודע להוריד morelocal2 ולהוסיף ערך. אבל מה לעשות שהם כבר "עיברתו" את כל המלאי, בסוף נאלצתי לשלם את התוספת. ועוד שבאחד המקרים המוכר הראה לי במחשב את הסיבות לכך והצביע על מספר אתרים שעושים אותו דבר ו"אין לי מה לחפש אצל המתחרה" . לדעתי כל הנושא של העברית בסלולרים הרבה משחקים על זה מלוכלך וצריך לעשות לזה סוף. או בעצם שלא- מזמן עברתי לשוק אחר, מכשירים סינים עם חומרה חזקה ברבע מחיר כולל משלוח

  12. פבלו
    22/05/2013 בשעה 13:35

    זו ממש לא פגיעה בצרכנים, בזאפ יש כל כך הרבה בולשיט שהגיע הזמן שיעשו שם קצת סדר.

  13. נועה
    22/05/2013 בשעה 13:51

    אדון אדמין היקר,

    ככל הנראה נדמה שיש לך קשר לאותן החנויות שעושות גניבת דעת .

    נניח שאתה רוצה מכשיר ומתקשר ושואל .. המחיר הוא 1900 נניח שוב .. אז בדיוק נגמר הצבע הבסיסי במלאי .. שהוא מגיע עם עברית .. אבל הצבע הלא בסיסי מגיע בעוד 100 ש"ח וללא עברית ואם תעדכן ROM תקבל סטירה שלא תהיה לך אחריות .. ומה לגבי אחריות ? אין אחריות אבל אם תרצה תקבל עוד X חודשי אחריות בכסף (לא ביטוח )
    ושאתה נכנס לעומק אתה מגלה שזו שיטת העבודה .. .
    אין כבל נתונים ? זו בדיחה ! אין אוזניות זו בדיחה ? מחליפים את הסוללה המקורית בחלופית עוד בדיחה ..

    יש דרך למכור לצרכנים וזו הדרך הישרה !

    לגבי מי נותן את האחריות יש חוק במדינה שאומר שהיבואן נותן אחריות .. ומי היבואן של החנויות אותן אתה מיצג ?? אף חנות לא מוסרת את זה … למה ??? והמבין יבין !

    1. Andro Blog Admin
      23/05/2013 בשעה 00:44

      גברת נועה נכבדה.
      יש חנויות שמנסות לגנוב את דעת הלקוחות שאין להם ידע מינימלי, ומצליחות בכך. זה לא אומר שכולן עושות כך.
      בגלל שיש רמאויות, (ואגב, אני בטוח שהן יגיעו בקונסטלציות אחרות), זו לא סיבה לדפוק את הצרכן שרוכש בחנות אמינה, ונלקחה ממנו האופציה לרכוש מכשיר בצבע בסיסי ללא עברית, בעלות נמוכה של 150 שקלים.

  14. רוני
    22/05/2013 בשעה 19:26

    אני עו"ד ואומר כי זאפ לא עברה כל עבירה.
    לזאפ מותר לעשות ככל העולה על רוחה, כן לפרסם חנות או לאו כראות עיניה.

    הצעד הנו צרכני מאד, מכיוון שהוספת עברית הנה פיקציה ללא מבינים. נו באמת להתקין morelocale ולהפעיל??

  15. מישהו
    22/05/2013 בשעה 23:06

    לדעתי היו יכולים לעשות כמו ב ebay – שיהיו סינונים לפי כל הקריטריונים הבעייתיים הללו.
    ככה תהיה השוואה אמיתית ובחירה לחנויות מה לעשות.
    רק חנויות שיציאו את המחיר הכי זול, לא חשוב מה הקומבינציה, יוכלו להיות בראש הרשימה.

  16. נועם
    23/05/2013 בשעה 12:18

    כתבה מאוד עניינית ונכונה.
    1. שאלה לכל המגיבים, למה לא קונים אצל מפעילות או סאני??? תשובה, כי יקר בהרבה. אז יש מי שמנסה לגוון אם יבוא נוסף לארץ ומה לעשות גם ליבואנים האלו צריך לתת להרוויח ויש לזכור תמיד כי חנויות הם אלטרנטיבה הזולה ביותר. אז למה לקטר? לכו תקנו נקסוס 4 מאורנג' במחיר גבוהה ב-800 ש"ח ויותר ממוצג בחנויות בזאפ?

    2. כל חנות חייבת לספק סחורה. תעשו הזמנה ותראו שתקבלו את מה שהזמנתם, נכון שלא מיד אך תקבלו תוך ימים בודדים וזה בדוק(אני הזמנתי ככה את המכשיר). כל מי שלהוט לעכשיו ומיד שידע שיש גם מחיר לזמינות מיידית.

    3. לגבי גביית כסף עבור ההתקנה…אני אישית מעדיף שלא לעדכן לבד ואעשה כך רק דרך החנות עצמה (כי הם מעדכנים בשנת אחריות). כמו כן ענו לי לשאלה זו בחנות שכל אחד יכול לשנות רום וזה נכון אבל מה אם מכשיר לא יעלה למי תבואו??? אליהם??? הם פשוט רוצים לשמור על מכשיר תקין לאורך זמן. ההיגיון הוא שאם רוצים להחליף לבצע ניסוים למיניהם אז בבקשה אבל אל תבוא לבכות שמשהו כבר לא עובד.

    4. מהיכרותי כל התוספות ושדרוגים למיניהם זמינים לצפייה באתרים אז אנשים יקרים אל תספקו במחיר שזאפ מציגה, כנסו לאתר עצמו וקבלו את כל המידע. לא צריך לשפוך זבל אל חנות ולהאשים אותה בכל עוולי עולם רק כי בדקתם עד הסוף.

    5. ניתן לומר בוודאות שמהלך של חברת זאפ פגע קשות גם מחיר לצרכנים וגם במגוון. נניח שצבע א' עולה יותר מצבע ב' ולזאפ לא אכפת מעלויות פרטניות והבדלים ברכישה לחנות אז יפסיקו חנויות לגוון ויספקו רק מוצר הזול ביותר בקנייה.

    6. זאפ מנצלת את כוחה לרעה ומתנהגת כהורה שסותר לילדיו בפרץ זעם במקום לחנך שלפקח בצורה שיטתית על שמירת האיזון בין קונה לספק/יבואן/חנות. המפסידים הם אנחנו, אנשים שרוצים שוק חופשי עם מחירים סבירים.

  17. איציק
    23/05/2013 בשעה 12:20

    לפי שעתי הגנבה הכי רצינית זה עניין הצבעים, למה אני צריך לשלם עוד כסף על הצבע של המכשיר??? ההבדל בעלות היצור שואפת לאפס!
    עברו הימים של שנות ה-80 שבהם הנרי פורד אמר:"לקוחותינו יכולים לקנות מכונית באיזה צבע שהם רוצים, כל עוד הצבע שהם רוצים הוא שחור"
    היופי באנדרואיד הוא החופש לבחור ולשנות, אז למה אני צריך להוסיף כסף על פרט כזה שולי?

  18. נועם
    23/05/2013 בשעה 13:19

    לדעתי עלויות יצור יתכן וזהות אך התמחור של הספקים כנראה תלוי בדילרים וכמויות הזמינות בכל רגע נתון.

  19. עידן
    23/05/2013 בשעה 15:02

    אדמין יקר, צר לי אבל אתה טועה מכמה סיבות:
    א. בדיוק כשם שמכשיר שנמכר בגרמניה כולל את השפה הגרמנית ומכשיר שנמכר בסין כולל את השפה הסינית, אין שום סיבה בעולם שמכשיר שנמכר בישראל לא יכלול את השפה העברית. מאז אנדרואיד 4.0, ברוב המכריע של המכשירים, העניין הוא תוכנתי בלבד ודורש כמה קליקים בmorelocale ודומותיו. וזאת חוצפה מצד החנויות לדרוש על כך תשלום. היחידים שנפגעים מכך הם מי שאתה (חושב) מנסה להגן עליהם – הצרכנים הפשוטים שלא מכירים את מערכת ההפעלה לעומק ולא יודעים שלרוב כל מה שדרוש בשביל תמיכה עברית מלאה זו אפליקציה קטנטנה מהGoogle Play.
    ב. אחוז החנויות הפרטיות בארץ שימכרו לך מכשיר ללא עברית (כלומר, לפי המצב הנוכחי, ללא תוספת תשלום עבור עברית) כ"כ זעומה, שאני לא חושב שאגזים אם אומר שהיא שואפת לאפס. כמובן שהאפשרות מוצגת באתר וכתובה בריש גלי אבל ברגע הרכישה, רובן המכריע של החנויות יודיעו לך בחגיגיות שאין כרגע מכשיר ללא עברית, תוך ניצול העובדה שאתה ממש רגעים ספורים מלהחזיק בידך את המוצר שילווה אותך לכל מקום בשנים הקרובות, וככה מרוויחים עוד 150 שקלים מבלי להתאמץ. רוצה להתווכח על המחיר? לך לחנות אחרת ותיווכח שהקומבינה עובדת אצל כולן בדיוק באותה השיטה והמחירים באופן פלאי זהים.
    אסכם את נושא העברית כך: בינינו, רוב הצרכנים המתקדמים, אלו שבאמת לא צריכים עברית או צריכים עברית ויודעים להתקין morelocale, יודעים להשיג יפה מאוד את המכשיר שלהם ישירות ממקומות בחו"ל ולחסוך בעלויות ומי שקונה בחנויות הפרטיות הוא המפסיד הגדול, גם שילם פעמיים על עברית (פעם אחת בגרסה המקורית שכלולה במכשיר ופעם שנייה ברום פרטי שהחנות צורבת) וגם, בהתאם ליצרנית ו"ידודותה" כלפי מפתחים, כנראה איבד את אחריות היצרן המקורית של המכשיר.
    ד. לגבי צבעים: עצם זה שהיבואן הפרללי דורש גם הוא מחירים שונים על צבעים שונים הופך את זה לתקין מבחינתך וזה פשוט לא תקין! במידה וחלקי החומרה הפנימיים זהים וכל השוני הוא רק הצבע החיצוני, אין שום סיבה לדרוש תוספת תשלום על צבע מסויים, נקודה!
    ה. בנושא הLTE אני מסכים איתך לחלוטין וזו הטעות היחידה של זאפ. אי אפשר לתת תמחור זהה לדגם LTE מול מקבילו בגרסת 3G. בד"כ ההבדלים הם בחלקי חומרה שונים ולא רק באנטנה והתדרים הנתמכים וזו טעות טיפשית שאני מקווה שהם יתקנו בקרוב.

    1. Andro Blog Admin
      24/05/2013 בשעה 08:17

      עידן יקר.
      א. ממש לא בדיוק כשם. המכשיר יוצא מסמסונג עם גרמנית וסינית, אבל הוא יוצא ללא עברית. ולכן יש סיבה בעולם שהמכשיר לא יכלול עברית, אלא כמות שהוא באריזה סגורה ללא עברית. לדרוש תשלום על כך זה לגיטימי, משום שמדובר בזמן מעבדה וידע. ברוב המכשירים הנמכרים, זה לא רק אפליקציית morelocale. אם חנות מחזיקה ב20 דגמי סמסונג, רובם דורשים התקנת רום בעברית, ולא רק אפליקציה. אני גם סבור שלקחת תשלום עם morelocale זה מגוחך, אבל במכשירים שדורשים התקנת רום אחר, זו בהחלט דרישה מתקבלת על הדעת, במיוחד לאור העובדה שהחנויות משלמות למפתחים פרטיים על רומים כללים עברית בחלר מהמקרים.
      ב. אין לי דרך לאמת או להכחיש את המידע שברשותך, אבל שוב, אם יש חנויות שמתנהגות לא ראוי, זאת לא סיבה שזאפ תפגע בי כצרכן המעוניין לרכוש מכשיר ללא עברית בעלות נמוכה, וזה מה שהיא עשתה לי.
      ד. הבדלי המחיר בצבעים לא מתחיל מבעלי החנויות – אלו שמשלמים לזאפ מידי חודש ים של כסף, אלא ביבואנים, ואפילו בספקים בחו"ל. זה שאין לכך היגיון, לא פותר את הבעיה שלי כצרכן, שהבדלי המחירים הלא הגיוניים התגלגלו עלי, לשלם מהיום גם על צבע בסיסי יקר יותר.

  20. coron10
    24/05/2013 בשעה 10:28

    אני חושב שזאת החלטה נבונה של זאפ, לדעתי ההחלטה באה בעקבות תלונות של קונים.
    בקשר למחיר תראו שהמחיר בתופה הקרובה ירד למטה.

  21. Arnon
    24/05/2013 בשעה 20:22

    החנויות יכולות לפרסם את המחיר המקסימלי ולהציע הנחה לצבע מסויים או ללא עברית וכך גם לעמוד בדרישה של זאפ וגם למכור כפי שמכרו עד היום

  22. ע
    25/05/2013 בשעה 14:11

    הגיע הזמן שיעשו סדר עם כל החאפרים בארץ

  23. שדה חובה
    27/05/2013 בשעה 12:33

    הגיע הזמן.
    הצגת מחיר שקרי של בערך 10 אחוז פחות על מנת להקפיץ את התוצאה שלהם בדירוג בזאפ ,
    לגבי הצבע, אין סיבה שצבעים שונים יעלו יותר , יש לא מעט יבואניות שמייבאות יבוא מקבל שלא משלמים אצלם לפי הצבע ואם החנויות יקבעו עובדה ליבואניות האחרות אז לא יהיה תשלום לפי צבע , חוץ מזה שאם החנות כן מפרסת לפי צבע אחד שלפחות יהיה לה את הצבע במלאי – לא עם חנות אחת קרה לי שהם מוכרים את המכשיר ב150 שקל פחות לצבע מסויים אבל בפועל הוא לא קיים במלאי .
    לגבי מי שכתב למעלה על תתי דגמים שונים, שיתחילו פשוט לפרסם לפי הדגם הנכון , לא הגיוני שלקוח שמעוניין בI9305 יעבור חנות חנות בחיפוש של I9300 –
    לגבי עברית, סמסונג מגיע עם עברית מהקופסא – זה תלוי פשוט מאיזה אזור בעולם מייבאים אותו , לגבי התקנת עברית אחרת , לא יודע מה איתכם שקניתי לבן משפחה מכשיר לא בעברית (גלקסי 3) האפליקציה שהוספתי לתמיכה מלאה הייתה מהרשת ולא מהחנות , גם אם החנות נתנה לי את השם של האפליקציה לא הגיוני שאני אשלם לה 50-100 על משהו שלא הם פיתחו , אני כן אסכים לשלם למפתח האפליקציה שאכן ישב ודאג לתאימות לעברית . לא לבעל החנות .- זה בדיוק כמו שהוא יוריד לכם למכשיר משחקים בחינם ויגבה כסף עבור 20 משחקים שמגיעים עם המכשיר.

  24. rawr
    28/05/2013 בשעה 14:06

    עלו מחירי הגלאקסי S2 בגלל השטות הזאת…
    בידיוק שאחי תיכנן לקנות אחד.

  25. עמרי
    31/05/2013 בשעה 14:05

    נשמע מצויין, אני לא מבין על מה התלונות ולמה הכותרת "זאפ פגעה בצרכנים".
    אין שום סיבה שחנויות יציגו מחיר זול במיוחד בזאפ, ואז כשאתה נכנס לקנות אתה פתאום מגלה שהם בצורה ספק-חוקית בטוח-חצופה פשוט פירקו את הקופסה המקורית של הטלפון, הוציאו משם כרטיס זיכרון שמגיע עם הטלפון עצמו, הוציאו משם אוזניות שמגיעות עם הטלפון עצמו וכו' – ופשוט בלי שום חוצפה מוכרים את ה"תוספות" האלה בתוספת תשלום…

    זאפ רוצה לעשות יישור קו כדי למנוע מקרים כאלה, ולדעתי זה מבורך.

  26. GuyB1
    05/07/2013 בשעה 18:34

    אם אתה לא צריך עברית, אז תגיע לחנות ותשלם 150 ש"ח פחות. אין כאן שום פגיעה בצרכנים.

להגיב