אז למה גוגל הרגה את הNexus 1 ולמה הניסיון הזה היה הצלחה מסחררת.


פורסם ב 08/09/2010 ע"י Tin177an

בחודש פבואר גוגל הכריזה על הנקסוס 1 מכשיר הדגל שלה שאותו היא תמכור בחנות הוירטואלית שלה במחיר של 529$ כאשר המכשיר SIM FREE מהלך שנגמר כחצי שנה מאוחר יותר לאחר סגירת החנות הורטואלית של גוגל ובעצם הפיכת הנקסוס 1 למכשיר שימכר רק למפתחים.

בשביל להכריז על כישלון צריך להבין את 2 המטרות בשבילן המכשיר הושק….

האחת  הייתה לשווק מכשיר תוצרת HTC  עם הלוגו של GOOGLE מכשיר שימכר בלעדית על ידי גוגל יתפס כמותג על ידי הקהל הרחב ובעצם יכניס כסף לגוגל וישמש כמכשיר דגל למכשירי האנדרואיד וכמובן ישנה את כללי המשחק בכך שלראשונה מודל המכירה שלו יתחרה במודל המכירה הקיים כלומר דרך המפעילות.

השניה היתה לתת רף שאליו יצרניות אחרות יצתרכו לשאוף על מנת להשוות את המכשירים שלהן….כלומר לתת דחיפה ליצרניות שנימנמו ולתת דחיפה משמעותית לפלטפורמת האנדרואיד  כדי שזו תרמומם ותצבור מומנטום.

במטרה הראשונה שלה גוגל נכשלה ולמרות שהמכשיר היה טוב, אנשים לא רצו לרכוש אותו דרך האינטרנט ועוד במחיר של 529$(למרות שהיו אפשרויות מוגבלות לתוכניות אליהן הוא הוצמד בUS) המכירות היו מאוד מאכזבות בנוסף נוצר אפקט שבו יש מכשיר אחד ש"שווה" יותר מהמכשירים האחרים ואת זה יצרניות הסלולריים שבחרו באנדרואיד ממש לא אהבו. חברות הסלולר גם לא שיתפו פעולה, כי הריי מי רוצה לעזור לפלטפורמה(החנות הוירטואלית) שנועדה להחליף אותו.

במטרה השניה והחשובה יותר גוגל הצליחה ובגדול. היצרניות השונות כגון HTC SM  ומטורולה(ועוד שלל יצרניות קטנות יותר) נאלצו לתת "פייט" ולספק חומרה דומה לחומרה של הנקסוס. המכשירי שיצאו אחרי הכרזת הנקסוס היו משמעותית חזקים יותר מהמכשירי שהיו פניו.

נוצר  מומנטום מאוד חזק מצד המפתחים  בעקבות ההצפה הזו של מכשירים החדשים מומנטום שגרם למפתחים שחששו להיכנס לפיתוח לאנדרואיד לנהור אליו.

היום יש מעל 100 אלף אפליקציות באנדרואיד מרקט והמספר רק ממשיך לגדול. יש מעל 60 מכשירים שונים שמריצים אנדרואיד. מכירות מכשירי האנדרואיד עברה  את המכירות של האיפון בUS ובכול יום מתבצעת אקטיבציה  של מעל 165 אלף מכשירים חדשים.

צריך להבין שגוגל מעוניינת להביא את השירותים שלה לכמה שיותר משתמשים כי גוגל חייה מפרסום לכן מבחינתה קריטי שהפלטפורמה שהיא יצרה תרוץ בכמה שיותר כיסים. מי היצרן של החומרה שמריצה את הפלטפורמה שלה? לא ממש משנה לה. ואין לה שום רצון להתחרות באותם היצרנים ישירות.

גוגל פועלת  בעולם הפלאפונים כמו שמיקרוסופט פועלת בעולם המחשבים….גוגל מתרכז בתוכנה במערכת הפעלה ובדיוק כמו מיקרוסופט היא נותנת לחברות שמתמחות בכך לייצר בשבילה את החומרה(אינטל AMD). אם גוגל הייתה מתמידה(ויש לה כסף לספוג הפסדים) ביצור של פלאפונים תחת הלוגו שלה(שבסופו של דבר הם מכשירים של HTC  עם הכיתוב גוגל עליהם) זה היה כמו שמיקרוסופט תשחרר מחשב עם הלוגו שלה…..כלומר מיותר ואפילו מזיק.

גוגל בניגוד לאפל לא מעוניינת להתרכז בנתח שוק קטן(למרות שגם זו הנחה שנויה במחלוקת היום) היא מעוניינת שהאנדרואיד ישב על כול מכשיר סלולרי שקיים…והאמת אם חושבים על זה היא דיי מצליחה בכך. היום חוץ מנוקיה שמנסה לבנות משהו משל עצמה(ועל כך פוסט נפרד) אין שום חברה שמתיימרת לפתח מערכת הפעלה משלה…..HTC  מוטורלה סוני אריקסון SM LG כולן בחרו באנדרואיד.

פוסטים קשורים:

FacebookTwitterGoogle+EmailPinterestWhatsAppLinkedInשתפו אותי

1 Comment

  1. אלעד
    11/09/2010 בשעה 21:49

    נחמד!
    הנקסוס 1 הוא מכשיר מדהים ואין כמוהו!!

להגיב