הזמן שלכם יקר


פורסם ב 18/12/2012 ע"י Elad Leev - אלעד ליב

החל מה12 לדצמבר, נכנס בישראל החוק החדש להגנת הצרכן –  אשר מבצע סנסציה בשירות הלקוחות של ספקי השירות.

לקוח אשר יתקשר לספק שירות (טלפון נייד או נייח, כבלים, לווין, גז, חשמל, מים, תשתית ואינטרנט, רפואה דחופה) יקבל מענה בתוך 3 דקות, כאשר אם זמן ההמתנה הצפוי הוא מעל 3 דקות יקבל הצרכן הודעה מוקלטת שמודיע על כך שזמן ההמתנה ארוך וצפוי להיות מעל 3 דקות ויאפשר לו בחירה בין המתנה למענה או השארת הודעה.

במידה והצרכן בחר לעבור לשירות השראת ההודעה, הוא ישאיר את שמו ואת מס' הטלפון שלו להתקשרות חוזרת –  ועל ספק השירות לחזור לצרכן לא יאוחר מ3 שעות. במידה וספק השירות מפסיק את עבודות לפני תום 3 השעות על ספק השירות חובה לחזור על הצרכן ביום העבודה הבא לא יאוחר משלוש שעות מתחילת העבודה.

במידה והספק חזר לצרכן, והוא לא ענה, על הספק להשאיר הודעה לצרכן בהודעת קולית או בSMS, את טווח השעות במהלכן יחזור שנית לצרכן – במידה ולא יענה בשנית יודיע לצרכן על כך שלא ענה פעמיים וסיים את חובתו.

במידה והצרכן בחר להישאר על הקו לחכות למענה (מעל 3 דקות), על הספק להודיע לצרכן את מקומו בתור, ולהשאיר לצרכן אופציה להשאיר הודעה ושיחזרו אליו.

החוק באתר משרד התעשיה המסחר והתעסוקה.

FacebookTwitterGoogle+EmailPinterestWhatsAppLinkedInשתפו אותי

מתכנת Web, מעצב גרפי, גוגולהוליק, מאוהב באנדרואיד ובקהילת הקוד הפתוח. פעיל בקידום האנדרואיד בישראל ומאמין שלינוקס זה דרך חיים. הכתב, המתכנת, המעצב והאיש סיסטם של הפורטל!

9 Comments

  1. yes
    18/12/2012 בשעה 19:22

    מעולה.

  2. eyalm
    18/12/2012 בשעה 20:38

    הבטחות לחוד ומציאות לחוד, גולן טלקום היום – חצי שעה המתנה על הקו, שנשאלה הנציגה אם היא יודעת שיש חוק , אמרה אנחנו מודעים לזה, אך יש לנו אישור מיוחד ממשרד התקשורת…..

  3. psy
    18/12/2012 בשעה 20:57

    זה רק נשמע טוב, בפועל בישראל קשה ליישם את זה.
    מישהו מפקח על זה?
    כחלון הלך הביתה עד כמה שזכור לי…

  4. kobine
    18/12/2012 בשעה 23:33

    בפלאפון זה כבר מיושם לגמרי .

  5. adark3
    19/12/2012 בשעה 13:10

    גולן טלקום ניתקו לי אחרי 15 דקות המתנה :S לא השתנה כלום…

  6. dubelboom
    19/12/2012 בשעה 15:02

    גם בבזק זה מייושם :)

  7. theunreal
    21/12/2012 בשעה 17:45

    חוק מעולה! מקווה שייושם.

  8. Av1.co.il
    24/12/2012 בשעה 14:07

    משום מה עדיין בגולן טלקום לא רוצים להפנים שהמחיר הוא לא הכל בחיים
    בייחוד שהסלוגן שלהם "מספיק להיות פראייר" אינו מופנם בכל הנוגע לשירות…

  9. doronunu
    26/12/2012 בשעה 11:44

    בחוק לא כתוב מה הענישה במידה וזה לא מיושם, יישארתי לישרכארט הודעה וחזרו אליי אחרי שבוע

להגיב